הוכרז סכסוך עבודה בחברת ההיי-טק טק מהינדרה

ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה ראשון בחברת ההיי-טק טק-מהינדרה. הרקע לסכסוך, שיחול על כ - 245 עובדים, נעוץ בשינויים ארגוניים חד צדדיים שבהם נקטה החברה, הגורמים לצמצום פעילות האתר בישראל. נזכיר כי החברה ההודית טק מהינדרה מתמקדת בפעילות הפיתוח של קומברס לאחר שזו חתמה עמה על הסכם מסחרי שמעביר לטק-מהינדרה את עובדי חטיבת שירותי הדיגיטל של החברה.

לפני כחצי שנה נחתמו הסכמי עבודה ראשוניים ביחס לעסקה, כאשר אחד מההסכמים הסדיר את תנאי העסקתם של העובדים שהועברו מקומברס לטק-מהינדרה. בחלוף שישה חודשים מאז החתימה על הסכם המעבר, ההסתדרות דורשת מהנהלת טק-מהינדרה לקיים משא ומתן עם נציגות העובדים, על מנת לחתום על הסכם קיבוצי קבוע.

במסגרת ההכרזה על הסכסוך, ההסתדרות הדגישה כי השינויים החד-צדדים שבהם נוקטת החברה, תוך הסתרת מידע מנציגות העובדים, משליכים על תנאי העסקתם וביטחונם התעסוקתי של העובדים. כמו כן, ההסתדרות דורשת לקיים דיוני שכר לקראת חודש ינואר 2016, וזאת בהתאם להצהרות קודמות של החברה בנושא. עילה נוספת לסכסוך קשורה לאי מימוש תקציב הרווחה האישי בחברה.

יו"ר איגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי, אמר היום: "אני קורא להנהלת החברה לעמוד בהצהרותיה ולשבת באופן מיידי לשולחן המשא ומתן עם נציגות העובדים. גיבוש הסכם קיבוצי מקיף ושלם בטק מהינדרה, מהווה תנאי חשוב להוכחת כוונותיה העתידיות של טק-מהינדרה בישראל".

מוועד עובדי טק מהינדרה נמסר: "מאז החתימה על ההסכם הראשוני, התנהלנו בצורה הוגנת וכנה, מתוך חשיבה על הצלחתה של החברה בישראל. לצערנו, ההידברות לא הניבה פרי ואחרי כמה פגישות מקדימות, הנהלת טק-מהינדרה לא עמדה עד כה בדרישה הבסיסית להציג בפנינו את התוכנית העסקית שתשקף את רצונה הכן להשקיע באתר בישראל. מצד אחד, העובדים נדרשים להעביר ידע חיוני ומהצד השני, הנהלת החברה לא מעוניינת לדבר על גורל העובדים. יודגש כי כל עובד שעזב את החברה, לא התאפשר להחליפו בחדש והעבודה הועברה למיקור חוץ או להודו – צעד שמטיל ספק כבד בנוגע להבטחותיה של החברה. אנו קוראים לחברה לשבת לשולחן המשא ומתן ולמנוע משבר אמיתי שאותותיו כבר ניכרים בשטח".