ההסתדרות לבית הדין: הנהלת ביה"ח הדסה מנסה "לטהר" את מחלקת המחשוב שלה ממובילי מאבק העובדים

בידי ההסתדרות ראיות המעידות כי הדסה, הטוענת דווקא לקשיים תקציביים, מנסה לפתות את עובדי המחשוב שלה המועסקים כעובדי קבלן מטעם "נס טכנולוגיות", להסכים להצעותיה לפירוק הוועד באמצעות תוספות שכר ותנאי העסקה משופרים *** בבקשתה לבית הדין דורשת ההסתדרות לחייב את הדסה בפיצויים בגובה מיליון שקל על מהלכיה האסורים הפוגעים בהתאגדות עובדיה

ההסתדרות פנתה לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים בבקשה דחופה לעצור באופן מיידי מהלך של פיטורי עובדי מחלקת המחשוב בבית החולים הדסה בירושלים ושכירתם מחדש - ללא העובדים הלוקחים חלק במחאה לדרישתם להעסקה ישירה.

כזכור, בין ההסתדרות לבין בית החולים הדסה וחברת נס טכנולוגיות ניטש סכסוך ממושך על תנאי העסקתם של עובדי נס המועסקים כעובדי קבלן באתר הדסה. במסגרת המאבק ננקטו צעדים ארגוניים ושביתות אל מול פגיעה בזכויות העובדים והפרות חוזרות של הדין על ידי נס והדסה המתבררות בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים. במסגרת זו, הודיעה הדסה לאחרונה על סיום ההתקשרות עם נס באתר.

אתמול פנתה ההסתדרות בבקשה נוספת לבית הדין, לפיה מתברר שהדסה הביאה לפיטורי העובדים מנס על מנת לנסות ולשכור אותם מחדש באמצעות מספר מרובה של קבלנים אחרים, באופן שיקשה עליהם להתאגד ולפעול במשותף. בידי ההסתדרות ראיות המעידות כי באופן אירוני, הדסה הטוענת דווקא לקשיים תקציביים, מנסה לפתות את העובדים להסכים להצעותיה לפירוק הוועד באמצעות תוספות שכר ותנאי העסקה משופרים.

בנוסף, דיווחה ההסתדרות לבית הדין כי הדסה אינה פונה לעובדים הרשומים ב״רשימות שחורות״ שהוכנו על ידי הנהלת בית החולים ובהם מופיעים אלו המובילים את מאבק העובדים, ומבהירה לעובדים האחרים כי לאלה שברשימה לא תימצא עבודה באתר. נזכיר כי בהצהרותיה לתקשורת הכריזה הנהלת בית החולים כי הסכסוך כלל אינו קשור אליה וכי מדובר בסכסוך עבודה בין עובדי חברת נס לבין הנהלת החברה עצמה.

ההסתדרות, המיוצגת על ידי עורכי הדיו אלעד מורג ועדי גולן מהלשכה המשפטית לאגף לאיגוד מקצועי, הגישה בקשה לבית הדין בה היא דורשת לעצור מיידית את המהלך, ולקיים דיון ומשא ומתן על אופן המשך העסקת כלל העובדים באתר הדסה. כמו כן דרשה ההסתדרות לחייב את הדסה בפיצויים בגובה מיליון שקל על מהלכיה האסורים הכוללים את הפגיעה בהתאגדות עובדיה.

בית הדין הורה להדסה ולנס טכנולוגיות להגיב עד היום (22.1.19). כמו כן, נקבע דיון בבקשה ליום 29.1.19, ביחד עם דיון שנקבע מבעוד מועד בהליכים המשפטיים שנפתחו בעקבות השביתה בהדסה.