עובדי תעשיית המלט הישראלית מפגינים מול ביתו של שר האוצר: "מנע את קריסת התעשייה המקומית"

כ-250 עובדים מוחים כעת מול ביתו של שר האוצר כחלון בחיפה, על רקע ההחלטה להטיל היטל היצף מינימלי על יבוא מלט *** העובדים בחברות הישראליות חוששים כי ההיטל הנמוך לא ירתיע מייבוא מלט מטורקיה ומיוון, שעלול להוביל לקריסת הענף בארץ בשל תחרות שאינה הוגנת

כ-250 עובדים מתעשיית המלט הישראלית מפגינים בדקות אלה מול ביתו של שר האוצר משה כחלון, בחיפה. זאת, בהמשך להפגנה שקיימו אתמול (ב') מול ביתו של שר הכלכלה אלי כהן.

העובדים, שהגיעו לחיפה ממפעלי "נשר" בנשר וברמלה, וממפעל מלט הר-טוב הסמוך לבית שמש, מוחים על ההחלטה להטיל היטל היצף מינימלי על יבוא מלט, שעלולה להביא לקריסת תעשיית המלט הישראלית. העובדים חוששים לפרנסתם אשר נתונה בסכנה וזועקים להצלת תעשיית המלט המקומית, תוך שהם נושאים שלטים עליהם נכתב, בין היתר: "כחלון – די להרס התעשייה הישראלית" ו"אל תהרוס כחול לבן".

המלט המיובא לישראל נמכר כיום במחירי היצף המכרסמים ופוגעים בייצור המקומי. בשבוע שעבר הודיע שר הכלכלה כהן, כי החליט להטיל היטל היצף בגובה 0.25% על יבוא מלט, אולם זהו היטל מזערי ביותר שספק אם ישפיע באופן כלשהו על מצב הדברים הקיים. העובדים בחברות הישראליות חוששים כי הדבר לא ירתיע מייבוא מלט מעבר לים (בעיקר מטורקיה ומיוון) ובסופו של דבר יוביל לקריסת הענף בארץ בשל תחרות שאינה הוגנת.