התראה לפני הכרזה על סכסוך עבודה בתנועת הצופים

יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד שלח מכתב חריף לתנועת הצופים ובו התריע:  אם ההנהלה לא תחדול מגרירת הרגליים ותחלץ את המו"מ מהמבוי הסתום עד לסוף החודש - יוכרז סכסוך עבודה בקרב מאות מרכזי שבטים, מדריכי שכבות בוגרות, צוותי הנהגות ועובדי מטה

יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד מתריע בפני מזכ"ל תנועת הצופים קלי כהן, כי אם הנהלת התנועה לא תחדול מגרירת הרגליים בה היא נוקטת במהלך המו"מ בין הצדדים, תכריז ההסתדרות סכסוך עבודה בקרב מאות עובדיה שהתאגדו בהסתדרות בנובמבר האחרון.

הצופים, מתנועות הנוער הגדולות בישראל, פועלת באמצעות למעלה מ-220 שבטים ברחבי הארץ, ומתחנכים בה קרוב למאה אלף ילדים ונוער. בהתאגדות חברים מאות עובדים שכירים המשמשים בתפקידי מרכזי שבטים, מדריכי שכבות בוגרות, צוותי הנהגות וכן עובדי מטה.

למרות רצונה וניסיונותיה של נציגות העובדים לקדם במהרה את המו"מ לכריתת הסכם קיבוצי אשר יסדיר את תנאי העסקת העובדים, הנהלת הצופים בוחרת לגרור רגליים במהלך הדיונים ולהובילם למבוי סתום. "לא מקובל עלי שאינכם מוצאים זמן לקיום פגישות תכופות לסיום המו"מ", כתב בר-דוד לכהן והוסיף: "טרם סוכמו נושאים כלכליים מרכזיים ואתם 'מושכים זמן' ומתבצרים בעמדותיכם".

במכתבו, מתריע בר-דוד כי אם לא ייפתרו הסוגיות שבמחלוקת ותחול התקדמות ניכרת במו"מ עד לתאריך 31.5.18, תיאלץ ההסתדרות "להכריז על סכסוך עבודה ולפעול בצעדים ארגונים לרבות שיבוש פעילות מפעלי הקיץ".

עובדי הצופים והמו"מ מלווים מצד הסתדרות המעו"ף על ידי מנהל החטיבה גיל בר-טל.