יו"ר ההסתדרות בפגישה עם נציגי המדינה: "לא אאפשר את המשך הסחבת של הממשלה בנושא השלמת דיוני הרפורמה בנמלים"

"לא אאפשר את המשך הסחבת של הממשלה בנושא השלמת דיוני הרפורמה בנמלים", כך אמר לפני זמן קצר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, בסיומה של פגישה עם נציגי המדינה בנושא הרפורמה.

הדיון הדחוף בנושא שזימן יו"ר ההסתדרות, התקיים במעמד מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר-אייל, מנכ"ל חברת נמלי ישראל שלמה ברימן, מנכ"ל נמל אשדוד יצחק בלומנטל, יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי וראשי הוועדים בנמל אשדוד. ניסנקורן התריע במהלך הפגישה כי לא יאפשר סחבת נוספת על גב העובדים ודרש לסיים את המו"מ באופן אינטנסיבי בין הצדדים. "אם לא תהיה התגייסות של משרדי הממשלה לנושא, אני רואה לפנינו משבר גדול", אמר ניסנקורן.

יו"ר ההסתדרות ניסנקורן מתח ביקורת חריפה וציין כי: "המדינה וההנהלות ממשיכות לגרור רגליים ולא מזדרזות לסיים את הנושא. לא כך דואגים לתחרות הוגנת למען כל החברה הישראלית. נמלי הים, הנמצאים בבעלות המדינה ושייכים לכל אזרחי ישראל, משמשים כשער למסחר בינלאומי וכשחקן מרכזי בכלכלה הישראלית ולכן אסור להפקיר את עתיד הנמלים הקיימים. אי אפשר להמתין יותר על הגדר ולא ניתן לבצע את תכנית הרפורמה בלי להתכנס למו"מ מרתוני ומיידי עם נציגות העובדים. הבטחת חוסנו של הנמל בתחרות, באמצעות תשתיות מתאימות, היא אינטרס לאומי ראשון בחשיבותו. יש לסיים את המו"מ בעניין עיגון הביטחון התעסוקתי, הגנה על שכר ואיתנות פיננסית. המשך הסחבת הוא מתכון למשבר עמוק וחבל שהדברים יצטרכו להגיע לשם".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, הצטרף לדברי ניסנקורן והוסיף כי: "נמלי הים מהווים את העורק הראשי לתפקודה היומיומי של המדינה ואזרחיה. משרדי הממשלה השונים חייבים להירתם לחיזוקם של הנמלים הקיימים ולהביאם למוכנות שוויונית מול התחרות שבפתח. ועדי העובדים ועובדי הנמלים גילו עד היום איפוק ראוי לכל שבח וזאת מתוך אחריות כלפי אזרחי המדינה. אי השקט השורר כיום בנמלים נובע מחוסר ודאות שנמצאים בה עובדי הנמלים שרוצים הכרעה סופית בעניינם. נעמוד איתן לצד ועדי העובדים ועובדי הנמלים עד הבאת הנמלים הקיימים לחוסן כלכלי ולביטחונות ראויים לעתידם של העובדים".