עובדי העיתון החרדי "יום ליום" ישבתו במחאה על הפגיעה בזכויותיהם

עובדי המטה והמנהלה המאוגדים בהסתדרות יחלו בהשבתת העיתון מהשעה 12:00 על רקע שורה של פגיעות משמעותיות בתנאי העסקתם ובזכות ההתארגנות שלהם *** מההסתדרות נמסר: "אנו דורשים שזכויות העובדים ישולמו להם במלואם וההנהלה תחדל מיידית מהפגיעה בהם. לא נהסס להחריף את הצעדים הארגוניים ככל שיידרש"

משבר חריף בין הנהלת עיתון יום ליום החרדי לבין עובדיו המאוגדים בהסתדרות, מוביל לשביתת מחאה היום (ב') מהשעה 12:00 על רקע פגיעה בתנאי ההעסקה בעיתון.

בין השאר מוחים חברי המטה והמנהלה, הממוקמת בפתח תקווה, על אי תשלום פנסיה כחוק, התנכלות ופיטורים של חברי ועד, אי מתן טופס 161 כמתחייב בדין, הגברת עומסי העבודה ללא תגמול נוסף, ועוד.

המשבר בעיתון פרץ בעקבות החלפת ההנהלה בעיתון לפני מספר חודשים והזעזוע הניהולי שספגו עובדי העיתון, שהוקם באופן היסטורי על ידי הרב עובדיה יוסף ושימש במשך עשרות בשנים כביטאונה של מפלגת ש"ס. לאחרונה החלה ההנהלה החדשה והבעלים נעמה עידן, לפעול באופן פוגעני כלפי העובדים – ואלו פנו להסתדרות על מנת שתגן על מקור פרנסתם וזכויותיהם. על רקע זאת הכריזה ההסתדרות סכסוך עבודה לפני מספר שבועות, אשר יאפשר לעובדים  לנקוט בצעדים ארגוניים.

בהסתדרות מבהירים: "אנו דורשים שזכויות העובדים ישולמו להם במלואם וההנהלה תחדל מיידית מהפגיעה הקשה בתנאי העסקתם. לא נהסס למצות ולהחריף את הצעדים הארגוניים ככל שיידרש על מנת להבטיח את זכויות העובדים".

התאגדות עובדי עיתון ליום ליום מלווה על ידי יו"ר ההסתדרות במרחב פתח תקווה גיורא נחום, מזכיר האיגוד המקצועי במרחב שרון קרופרו ורכזת ההתאגדויות באגף להתאגדות עובדים אודליה מעודה.