הסכם קיבוצי ראשון במפעל "אדום אדום" של תנובה

עשרות עובדי המשחטה הסמוכה לבית שאן ייהנו מהשוואת רוב זכויותיהם לשל כלל עובדי קבוצת תנובה: תשלום שעות נוספות מעבר לקבוע לחוק, בונוס עמידה ביעדים, מענק ותק נופש שנתי עוד *** יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר-דוד: "הגענו להסכמות שמביאות לידי ביטוי את הערכת תנובה לעובדיה ויביאו לשיפור ניכר בתנאי ההעסקה באדום אדום" *** יו"ר ההסתדרות במרחב העמקים, זאב ליברמן: "הסכם מצוין המחזק את מעמד העובדים וסולל את הדרך להסכמים נוספים בעתיד. אני מחזק את העובדים על נחישותם להתאגד בהסתדרות

ההסתדרות, הנהלת תנובה וועד העובדים במפעל בקר תנובה בבית שאן ("אדום אדום") חתמו על הסכם קיבוצי ראשון שיחול על כ-80 עובדי המשחטה, אשר התאגדו בהסתדרות לפני כשנתיים.

במעמד החתימה על ההסכם לקחו חלק יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד, יו"ר ההסתדרות במרחב העמקים זאב ליברמן, יו"ר ארגון עובדי תנובה אחיאב שמחי ויו"ר ועד עובדי מפעל בקר תנובה יוסי ביטון. בנוסף לכך השתתפו במעמד החתימה גם מזכירת החטיבה מהסתדרות המעו"ף עדה קרמרסקי ומזכיר האיגוד המקצועי ממרחב העמקים אבי צדקה

במפעל אדום אדום, הממוקם באזור התעשייה עמק המעיינות הסמוך לבית שאן, מייצרת תנובה ומשווקת מוצרי בקר קפוא וטרי לרשתות שיווק וקצביות ברחבי הארץ.

ההסכם פורץ הדרך שנחתם במפעל, יהיה תקף למשך חמש שנים והוא מסדיר את תנאי ההעסקה בחברה תוך שהוא מעגן את זכויות העובדים ומשווה את רובן לתנאי עובדי כלל קבוצת תנובה.

בין השאר עוגנו בהסכם סעיפים הנוגעים לאופן קליטת עובדים, תקופת הניסיון בחברה ופרק הזמן לקבלת קביעות. לצד זאת הוסכם על תנאי השכר ותנאים נלווים כגון תשלום עבור עבודה בשעות נוספות מעבר לקבוע לחוק, תשלום עבור כוננות, "תוספת קירור", קריאת חרום, תשלום מענק על התמדה, מתן בונוס בגין עמידה ביעדים, מענק ותק, גובה השי לחגים ולאירועים אישיים, יציאה לנופש עובדים, יום כיף שנתי ועוד.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר-דוד, ציין: "אחרי מו"מ ממושך הגענו להסכמות שמביאות לידי ביטוי את הערכת תנובה לעובדיה ויביאו לשיפור ניכר בתנאי ההעסקה ב'אדום אדום'. אני מברך את העובדים ואת אנשי המעו"ף ומרחב העמקים על ההישגים שבהסכם ומודה להנהלת החברה על שיתוף הפעולה, לטובת כל הצדדים".

יו"ר ההסתדרות במרחב העמקים, זאב ליברמן, אמר: "מדובר בהסכם מצוין המחזק את מעמד העובדים וסולל את הדרך להסכמיים נוספים בעתיד. אני מחזק את ידי העובדים והוועד על נחישותם להתאגד בהסתדרות, ומודה ליו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד ולעדה קרמרסקי שפעלו להבאת הסכם זה לידי חתימה, לאבי צדקה מזכיר האיגוד המקצועי במרחב, ליו"ר ארגון עובדי תנובה אחיאב שמחי שהוביל את המהלך לחתימת ההסכם הקיבוצי וכן להנהלת תנובה על ההבנה והנכונות לקליטת מפעל חדש לשורותיה".

יו"ר ועד העובדים, יוסי ביטון, הוסיף: "אני מברך על ההסכם אשר מגיע לאחר תקופה ארוכה בה עובדי אדום אדום הועסקו ללא הסכם קיבוצי. תודתי נתונה לאנשי ההסתדרות במרחב העמקים והסתדרות המעו"ף על התמיכה והליווי לאורך המו"מ".