שיפור בשכרם של עשרות אלפי עובדים ברשויות המקומיות

הסכם היסטורי שנחתם בין ההסתדרות ומרכז השלטון המקומי מסדיר את אופן חלוקת תוספות השכר של הסכם המסגרת, לעובדי הרשויות *** בין היתר, ההסכם שם דגש על חיזוק אוכלוסיות שונות כמו סייעות החינוך המיוחד הבינוני והקשה ומבטיח להן תוספת שכר מוגדלת בגובה 12.5% *** ההסכם מסדיר גם את הקמתה של עמותת "מעו"ף לעמית" אשר תספק מגוון שירותים רפואיים לרווחת העובדים

ההסתדרות ומרכז השלטון המקומי חתמו הבוקר (ה') על הסכם היסטורי המסדיר את אופן חלוקת תוספות השכר הנכללות בהסכם המסגרת במגזר הציבורי, לעשרות אלפי עובדים המועסקים בכל הרשויות המקומיות ברחבי המדינה.

במעמד החתימה על ההסכם לקחו חלק יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות חיים ביבס, יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד, ראש מנהל הסכמי עבודה ושכר במרכז השלטון המקומי חגית מגן. כמו כן ההסכם נחתם מול נציגי שלוש הערים הגדולות (ירושלים, תל-אביב וחיפה) ומרכז המועצות האזוריות. ההסכם גובש בשיתוף מנהל חטיבת הרשויות המקומיות בהסתדרות המעו"ף גיל בר-טל.

ההסכם יחול על העובדים המועסקים ברשויות בדירוג המנהלי; בדירוג החינוך המשלים (חינוך, נוער, חברה וקהילה); בדירוג המח"ר; ובמקצועות הטכנאים, ההנדסאים והלבורנטים.

בהסכם המסגרת שחתמו יו"ר ההסתדרות ניסנקורן ושר האוצר משה כחלון בשנת 2016, ותוקן בהמשך, נקבע שמסגרת עלות התוספות שישולמו לעובדי המגזר הציבורי תגיע ל-7.9% שתחולק בפעימות. בהסכם שנחתם הבוקר בין הסתדרות המעו"ף ומרכז השלטון המקומי, הוחלט על האופן בו יחולקו התוספות, ולאילו אוכלוסיות עובדים.

כך למשל, ממשכורת ינואר 2018, עובדים בדירוג המנהלי והמח"ר (למעט פסיכולוגים) יקבלו תוספת שכר שקלית בגובה של כ-37.5 שקל מדי חודש שתגדל בפעימות עד לכ-193 שקל ממשכורת מרץ 2020. בדומה, העובדים יקבלו תוספת שכר אחוזית שגובהה יעמוד בינואר 2018 על 0.92% ותגדל עד ל-3.3% החל ממרץ 2020.

עובדים בדירוג החינוך המשלים יקבלו מינואר 2018 תוספת שקלית בגובה 109.4 שקל, שתגדל עד ל-311.9 החל ממשכורת מרץ 2020. התוספת האחוזית שיקבלו עובדים המשתייכים לדירוג זה תחל ב-1.3% ותגדל עד ל-3.5% במרץ 2020.

יצוין כי ההסכם שם דגש על חיזוק אוכלוסיות שונות ברשויות המקומיות, כמו למשל סייעות הגנים ובתי הספר. כך למשל הוסכם בין הצדדים כי סייעות וגננות בחינוך המיוחד הבינוני והקשה, יזכו לתוספת שכר בגובה 12.5% - וזאת בנוסף לתוספות השקליות והאחוזיות. סייעות המקבלות כעת תוספת "אופק חדש" יקבלו תוספת בגובה 10%.

בנוסף לכך, עובדים המועסקים כפקחים בשיטור העירוני/המשולב, עובדים ביחידה לרישוי עסקים, מנהלים ביחידות משאבי אנוש, עובדי מחשוב אשר מועסקים כלבורנט מחשבים, טכנאי רשת וטכנאי מחשבים, יזכו לתוספת ענפית מיוחד בגובה 10%.

ההסכם אף כולל את עדכון תוספות "מעו"ף" ו"מח"ר" לעובדים בדרגות 8-11, כך שהן ינועו בין 220 ל-825 שקל בחודש.

לצד זאת, ההסכם מסדיר גם את הקמתה של עמותת "מעו"ף לעמית", אשר תספק שירותים רפואיים לרווחת עובדי הרשויות המקומיות, ותתוקצב על ידי המעסיקים ב-105 שקל בשנה לכל עובד. בין היתר, חברי העמותה יהיו זכאים לבדיקות סקר מנהלים, סקר לגילוי מחלת הסרטן, תור מהיר לבדיקות MRI/CT, אימונים אישיים בעלות מסובסדת, תזונאית, טיפולים לילדים, הלוואות בתנאים נוחים ועוד.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מסר עם חתימת ההסכם: "צעד אחר צעד ההסתדרות מממשת את הבטחתה לצמצם פערים ולהגביר את השוויון בחברה הישראלית. בזכות הסכם המסגרת פורץ הדרך למגזר הציבורי וההסכם עליו חתמנו עתה אנו מבצעים צדק חלוקתי בין הסקטורים השונים ברשויות המקומיות, ודואגים שהעובדים יקבלו את התגמול הראוי והמגיע להם על עבודתם המסורה. אני מבקש לברך את יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד על פעילותו הענפה וחתירתו להביא את ההסכם לכדי סיום, ומודה ליו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס על השותפות לחיזוק ההון האנושי של הרשויות המקומיות במדינה".

יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש העיר מודיעין-מכבים-רעות חיים ביבס, ציין: "מעולם לא היו יחסי עבודה שכאלה, ונמשיך לשמור עליהם כך. אבי ניסנקורן וארנון בר-דוד הם שותפינו ברשויות, ובשיתוף פעולה מלא מתוך רצון משותף, אנו פועלים לרווחת העובדים וממשיכים להעניק להם ביטחון תעסוקתי".

יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד, הוסיף: "הסתדרות המעו"ף תמשיך לפעול למען עובדי הרשויות המקומיות והסקטורים השונים הזקוקים להגדלת שכרם והתגמול על מלאכתם. אני מברך על ההסכם ההיסטורי אליו הגענו עם מרכז השלטון המקומי, אשר יביא לשיפור ממשי בתנאי העסקתם של עובדים רבים בתקופה שתיפרס על פני השנים הקרובות".