עובדי הטוטו – המועצה להסדר ההימורים בספורט – התאגדו בהסתדרות

עובדי המועצה הקימו ועד פעולה על רקע חששותיהם מצמצום משרות והרעת תנאי העבודה במועצה, לאור הכוונה להכפיפה למשרד האוצר במסגרת חוק ההסדרים *** יו"ר ההסתדרות במרחב גבעתיים, עופר חתוכה: "מברך את העובדים שבחרו להתאגד תחת כנפי ההסתדרות ומתחייב לספק להם בית ותמיכה בקידום זכויותיהם" *** ועד הפעולה: "הטוטו זהו הבית שלנו ואנו מעוניינים לשמור עליו. מצפים לשיתוף פעולה מההנהלה"

כ-160 עובדי הטוטו – המועצה להסדר ההימורים בספורט - התאגדו בהסתדרות, מתוך מטרה להסדיר את תנאי העסקתם ולדאוג לביטחונם התעסוקתי. בין היתר, מהלך ההתאגדות קרם עור וגידים לאור חששות העובדים מצמצום משרות והרעת תנאי העבודה במועצה, על רקע הכוונה להכפיפה למשרד האוצר במסגרת חוק ההסדרים.

נזכיר כי לצד פעילות ההימורים בספורט (ה"טוטו") המועצה אמונה גם על תקצוב ארגונים וקבוצות ספורט ופועלת להקמת אולמות, מתקנים ואצטדיונים, בונה תשתיות לפעילויות קהילתיות ומסייעת לספורט האולימפי.

מהלך ההתארגנות של העובדים מלווה על ידי יו"ר ההסתדרות במרחב גבעתיים עופר חתוכה ומזכיר האיגוד המקצועי מהמרחב עו"ד גלעד בראור, וכן על ידי יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד וראש חטיבת הספורט בהסתדרות ניר אלון.

במכתב שנשלח אל מנכ"ל המועצה איציק לארי והיו"ר יוסי פילוס, נקראה הנהלת המועצה לתאם בהקדם פגישה עם נציגות העובדים על מנת לפתוח בתהליך הידברות ולהגיע להסכמות שיעוגנו בהסכם קיבוצי.

יו"ר ההסתדרות במרחב גבעתיים, עופר חתוכה, מסר: "אני מברך את העובדים על כך שבחרו להתאגד תחת כנפי ההסתדרות ומתחייב לייצגם נאמנה ולספק להם בית ותמיכה לקידום זכויותיהם. אני מודה ליו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד ולראש חטיבת הספורט ניר אלון על ליווי ההתאגדות".

מוועד הפעולה בראשות ליאור מחלב, נמסר: "הטוטו זהו הבית שלנו ואנו מעוניינים לשמור עליו. אנו מודים לכל העובדים על ההתגייסות הרחבה והתמיכה, ומצפים לשיתוף פעולה פורה עם ההנהלה לטובת העובדים ולטובת קידום המועצה והספורט בישראל".