עובדי "ביטוח חקלאי" קיימו אסיפת מחאה על רקע התנהלות ההנהלה במו"מ להסכם קיבוצי ראשון

העובדים מוחים על קשיים במו"מ להסכם קיבוצי ראשון וחוסר שיתוף פעולה עם הוועד מצד ההנהלה *** מאז התארגנות העובדים בהסתדרות זומנו חמישה מהם לשימועים לפני פיטורים והעובדים טוענים שאבדה תחושות הביטחון התעסוקתי והמשפחתיות שאפיינו עד כה את החברה

עשרות מעובדי חברת ביטוח חקלאי קיימו אסיפת מחאה מחוץ למשרדיה בתל-אביב, על רקע גרירת הרגליים בה נוקטת ההנהלה במו"מ להסכם קיבוצי ראשון אשר יסדיר את תנאי העסקת העובדים.

בביטוח חקלאי מועסקים למעלה מ-200 איש. החברה הוקמה לשם מתן מענה ביטוחי לקיבוצים, אולם בשנים האחרונות היא נכנסה לתחום הפרטי וכיום מציעה גם מוצרי ביטוח כללים לציבור הרחב.

עובדי החברה התאגדו בהסתדרות בחודש יוני השנה, על רקע רצונם לשפר את תנאי עבודתם ולהבטיח את ביטחונם התעסוקתי. למרות שהנהלת ביטוח חקלאי בראשות המנכ"לית מורלי דורי הכירה בהסתדרות כארגון היציג, נציגי הוועד נתקלים בקשיים במו"מ מצד החברה ובחוסר שיתוף פעולה. כתוצאה מכך כלל עובדי החברה נותרים בחוסר ידיעה ומתמודדים עם מצב של חוסר שקיפות.

בנוסף לכך, מאז ההתארגנות זומנו חמישה עובדים לשימועים לפני פיטורים, לשיחות הבהרה ולשיחות "תיאום ציפיות", והעובדים מדווחים כי הם מרגישים שהקרקע רועדת תחת רגליהם ושהם מאבדים את תחושת הביטחון התעסוקתי ואת המשפחתיות שאפיינה עד כה את החברה.

באסיפת המחאה, שנערכה במקביל לישיבת דירקטוריון החברה, הוצגה לעובדים תמונת המצב בנוגע להתנהלות ההנהלה, והוסבר להם על האפשרויות העומדות בפניהם מבחינה ארגונית. במפגש השתתפו יו"ר ההסתדרות במרחב תל-אביב יפו גרשון גלמן, מזכיר האיגוד המקצועי מהמרחב עו"ד גיא רוטנברג, מנהלת חטיבת חברות הביטוח ובתי ההשקעות בהסתדרות מירי גרגיר, יו"ר ועד הפעולה בביטוח חקלאי אורית שמש וחברות ועד הפעולה שירלי אדן, שרה שייבל, שרית ענו, רוית ורדי ואתי פרחן.

אספת הסברה ביטוח חקלאי