נמשך המאבק על נגב קרמיקה: העובדים מפגינים מול ביתו של הבעלים

בשעה זו (ו', 11:30) עשרות עובדי נגב קרמיקה מתכנסים בסביון מול ביתו של שלמה דברת, מבעלי השליטה של קבוצת ויולה המחזיקה במפעל נגב קרמיקה בירוחם.

העובדים שהגיעו הבוקר מירוחם זועקים את כאבם ועורכים טקס קבלת שבת מול ביתו של דברת, תוך קיום מחאה סוערת נגד התנהלות הבעלים וההנהלה, והנזק שהם גרמו לעובדי המפעל, משפחותיהם וערי האזור. בקריאותיהם, העובדים מוחים גם נגד סירוב הבעלים לשתף פעולה עם רוכשים פוטנציאליים, תוך פגיעה ממשית בהמשך קיומו של המפעל והשלכות חמורות על עתידם התעסוקתי של העובדים.

נזכיר כי במקביל למחאת העובדים וסירוב הבעלים לשתף פעולה עם רוכשים פוטנציאליים, נמשך המאבק גם בזירה המשפטית. בתחילת השבוע ההסתדרות הגישה ערעור לבית הדין הארצי לעבודה על החלטת בית הדין האזורי, המורה על סגירת המפעל ופיטורי עובדיו. בהודעת הערעור, שתידון בבית הדין הארצי ביום ג' הקרוב (5/12), ההסתדרות מצביעה על השתלשלות האירועים התמוהה מן המועד שבו נרכש המפעל בידי הנהלתו הנוכחית, ועד לסגירתו חודשים ספורים מאוחר יותר, בהפתעה וללא הידברות, כמשקפת חוסר תום לב קיצוני של הנהלת המפעל. בנוסף לכך, עובדי נגב קרמיקה, בליווי ההסתדרות ובגיבויה, הגישו לפני שבוע בקשה לבית המשפט המחוזי (מחוז מרכז), על מנת לחייב את ההנהלה הנוכחית להסיר מהמפעל כל שיעבוד או חוב, לפני העברתו לרוכשים עתידיים.