הסכם קיבוצי ראשון באגוד מערכות – חברה-בת של בנק אגוד

עשרות עובדי החברה, המספקת שירותי מערכות מידע לבנק אגוד, ייהנו מהסדרה ומשיפור של תנאי שכרם וכן מהסדרת ביטחונם התעסוקתי *** ההסכם, שנחתם על רקע המו"מ למכירת הבנק, כולל גם קליטת עובדי מיקור חוץ כעובדי חברה *** יו"ר ההסתדרות במרחב ת"א-יפו, גרשון גלמן: "היום אנו מוכיחים כי גם עובדי היי-טק יכולים לעבוד תחת הסכם קיבוצי שיבטיח את ביטחונם התעסוקתי, ואינו פוגע ביכולת הניהול של המעסיקים" *** ועד הפעולה: "בנק אגוד עומד בפני אתגרים גדולים בתחום המחשוב וההסכם יאפשר להנהלה ולעובדים לצעוד יחד ולצלוח אתגרים אלו"

ההסתדרות, הנהלת אגוד מערכות (חברה-בת של בנק אגוד המספקת שירותי מערכות מידע לבנק) וועד העובדים, חתמו על הסכם קיבוצי ראשון שיחול על עשרות עובדי החברה.

מעמד החתימה על ההסכם התקיים בנוכחות יו"ר ההסתדרות במרחב תל-אביב-יפו גרשון גלמן, מנכ"לית אגוד מערכות ליאורה בן-אפרים, סמנכ"ל בנק אגוד חמי מורג ויו"ר הסתדרות המעו"ף במרחב תל-אביב-יפו עמיר שפטל.

עובדי אגוד מערכות התאגדו בהסתדרות לפני כשלוש שנים. לאחר מו"מ ממושך נחתם עתה ההסכם הקיבוצי הראשון אשר יעביר את עובדי החברה להעסקה במתכונת קיבוצית. זאת, בסמוך להחלטת בעלי המניות בבנק להעמידו למכירה ועל רקע המו"מ המתנהל בנושא, וכן בצמוד למהלך משמעותי ביותר בבנק – החלטה על החלפת ספק שירותי המחשוב - המעורר עניין רב בענפי הבנקאות והמחשוב.

ההסכם מסדיר ומשפר את נושאי השכר ותנאי ההעסקה של העובדים וכן את גובה ההפרשות לביטוח הפנסיוני. הוא אף כולל קליטת עובדי מיקור חוץ כעובדים בניסיון או כעובדים קבועים בחברה, עד לכדי השלמת מכסת העובדים עליה הוסכם בין הצדדים.

עוד הוסדר כחלק מן ההסכם נושא הביטחון התעסוקתי של העובדים, אשר היווה רכיב מרכזי בהחלטתם להתאגד. בהקשר זה ההסכם כולל מנגנון סיום העסקה אשר מעניק להסתדרות ולוועד העובדים משקל בכל הנוגע להחלטות על הפסקת העסקתם של עובדים בחברה, ואף כולל הכרעת בורר מוסכם (שופט בדימוס). יודגש כי מנגנון זה מספק שיפור משמעותי מבחינת ביטחונם התעסוקתי של העובדים, בייחוד בהשוואה לקיים ברוב חברות ההיי-טק מקבילות.

יו"ר ההסתדרות במרחב תל-אביב-יפו, גרשון גלמן, אמר: "ההסכם עליו חתמנו מוכיח כי גם עובדי היי-טק יכולים לעבוד תחת הסכם קיבוצי שיספק להם ביטחון תעסוקתי, ואינו פוגע ביכולת הניהול של המעסיקים. זוהי סנונית נוספת בתהליך התאגדותם של עובדי ענף ההיי-טק בישראל, ואין לי ספק שבשנים הקרובות נמשיך לראות עוד ועוד התאגדויות מקומות עבודה מהתחום. אני מברך את העובדים על חתימת ההסכם ומודה לאנשי הצוות המקצועי על הליווי במו"מ. תודה מיוחדת מגיעה ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ומנכ"ל אגף הכלכלה שי בירן על מעורבותם במו"מ ותרומתם לקידום ההסכם".

מוועד הפעולה נמסר: "מדובר בהסכם חשוב לעובדים ולהנהלה המקבע את זכויות עובדי המחשוב של בנק אגוד שבמשך שנים ארוכות היו מחוץ להסכם הקיבוצי של עובדי הבנק. בנק אגוד עומד בפני אתגרים גדולים בתחום המחשוב וההסכם יאפשר להנהלה ולעובדים לצעוד יחד ולצלוח אתגרים אלו".

חתימת הסכם אגוד מערכות, צילום דוברות ההסתדרותחתימת הסכם אגוד מערכות, צילום דוברות ההסתדרות