הסכם קיבוצי חדש במסגרת התוכנית האסטרטגית במערכת בתי המשפט ישפר את תנאי העסקת אלפי עובדיה

ההסכם, שיחול על כ-3,000 עובדי הנהלת בתי המשפט ברחבי הארץ בכל ערכאות השיפוט, כולל בין היתר מענקים, קידומי דרגות והגדלה של התוספת הייחודית הניתנת לעובדים מדי חודש *** יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "מברך את העובדים אשר ערב חג סוכות ייהנו מהסכם שיביא לשיפור משמעותי בתנאי השתכרותם" *** הממונה על השכר באוצר, ערן יעקב: "הסכם משמעותי הכולל יישום תכנית אסטרטגית שתשפר באופן ניכר את איכות השירות לאזרח ע"י יצירת תמריצים לעובדים למתן שירות איכותי ויעיל. כמו כן, ההסכם ייטיב עם העובדים החלשים בכל הנוגע לתנאי העסקתם ויפעל למען צמצום פערים חברתיים" *** יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי: "במהלך המו"מ עמדו כל העת לנגד עינינו העת טובת ההון האנושי בבתי המשפט, במקביל לשיפור השירות הציבורי" *** מנהל בתי המשפט, כב' השופט מיכאל שפיצר: "הסכם משמעותי שעתיד לשפר ולקדם את מעמדם ותנאי העסקתם של העובדים ואת מערכת המשפט כולה" *** יו"ר הוועד, הדס אוחיון: "ההסכם מספק הזדמנות לפתוח דף חדש בו תהיה מעתה שקיפות בין העובדים וההנהלה תוך ראייה משותפת לטובת כל הצדדים" 

משרד האוצר, ההסתדרות, הנהלת בתי המשפט ונציגות העובדים חתמו הבוקר (ג') על הסכם קיבוצי חדש העוסק ברפורמה בבתי המשפט. טקס החתימה התקיים בבית ההסתדרות במעמד הממונה על השכר באוצר ערן יעקב, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנהל בתי המשפט כב' השופט מיכאל שפיצר, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי ושותפים נוספים להבנות, בהם מחזיק תיק בתי המשפט בהסתדרות עובדי המדינה אבנר סולטני, מזכיר ארצי בהסתדרות עובדי המדינה דורון קרני, יו"ר ועד העובדים הדס אוחיון וחברי הוועד יהודית דנינו, קובי לוי וכפיר רחמים.

ההסכם, שהושג לאחר משא ומתן ממושך בין הצדדים, מוציא באופן רשמי את התכנית האסטרטגית במערכת בתי המשפט לדרך למשך שלוש שנים, ויחול על כ-3,000 עובדי הנהלת בתי המשפט ברחבי הארץ, בכל הדירוגים ובכל ערכאות השיפוט, ביניהם עובדי מנהלה, עובדי מטה וקלדניות. כמו כן, מדובר בחלק מהתוכנית האסטרטגית הכוללת טכנולוגיות חדשות וכל זאת בכדי להיטיב ולשפר את איכות השירות לאזרח.

ההסכם יביא לשיפור משמעותי בתנאי ההעסקה בבתי המשפט, והוא כולל בין היתר חלוקת מענק בגובה 29 אלף שקל לכלל העובדים, אשר יחולק בארבע פעימות במהלך שנות ההסכם.

עוד נקבע בהסכם כי העובדים יקודמו בדרגה אחת באוגוסט 2020, מהלך אשר ישפר את שכרם. לצד זאת, "תוספת בתי המשפט" הייחודית הניתנת לעובדים אחת לחודש, תוגדל ב-200 שקל לחודש, וייהנו ממנה בעיקר העובדים בעלי הדרגות הנמוכות.

בנוסף, הוסכם על תוספת שכר המותנית בהגדלת שעות עבודת המזכירויות ובכך משפרת את השירות הניתן לאזרח.

עוד הוסכם בין הצדדים על פתיחת סולם הדרגות של קלדניות השופטים בשלוש דרגות נוספות, כאשר הקלדניות הוותיקות יקבלו כבר עתה תוספת דרגה רטרואקטיבית מחודש ינואר 2017.

המו"מ לחתימת ההסכם הקיבוצי לווה על ידי עורכות הדין מירי מלכי והילה גבר מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות.

הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, ערן יעקב, ציין במעמד החתימה: "מדובר בהסכם משמעותי הכולל יישום תכנית אסטרטגית שתשפר באופן ניכר את איכות השירות לאזרח, וזאת על ידי יצירת תמריצים לעובדים למתן שירות איכותי ויעיל. כמו כן, ההסכם ייטיב עם העובדים החלשים בהנהלת בתי המשפט, בכל הנוגע לתנאי העסקתם ויפעל למען צמצום פערים חברתיים".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, אמר: "ערב סוכות העובדים החשובים והמסורים של הנהלת בתי המשפט קיבלו בשורה חגיגית בדמות הסכם חדש אשר יביא לשיפור משמעותי בתנאי השתכרותם, תוך מתן מענה מקיף לסוגיות מהותיות כגון נושא קידומי הדרגות. אני מברך את העובדים על ההישג ומבקש להודות לממונה על השכר באוצר ערן יעקב, למנהל בתי המשפט כב' השופט מיכאל שפיצר, ליו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי ולהדס אוחיון וועד העובדים על הנחישות, אורך הרוח והאחריות שהפגינו במהלך המו"מ הממושך".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי: "ההבנות אליהן הגענו במהלך המו"מ, כשלנגד עינינו עמדו כל העת טובת ההון האנושי בבתי המשפט במקביל לשיפור השירות הציבורי, מביאות בשורה אמיתית לכלל עובדי בתי המשפט. אני רוצה להודות לכל הגורמים המעורבים במהלך המו"מ על שיתוף הפעולה שאפשר בסופו של דבר לגשר על הפערים ולחתום היום על הסכם שמכבד את ציבור העובדים ויאפשר לו להמשיך לבצע את עבודתו נאמנה".

מנהל בתי המשפט, כב' השופט מיכאל שפיצר: "מערכת המשפט התברכה בעובדים מעולים ואני שמח שבכוחות משותפים הצלחנו להגיע להסכם הנותן ביטוי להערכה הרבה כלפיהם. תודתי ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ליו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי, מחזיק התיק אבנר סולטני, לממונה על השכר ערן יעקב וצוותו וכן לחברי הנהלת בתי המשפט על תרומתם המכרעת להשגת ההסכם".

יו"ר ועד עובדי הנהלת בתי המשפט, הדס אוחיון: "אני שמחה שהגענו למעמד חתימת ההסכם, שמהווה עבורנו הזדמנות לפתיחת דף חדש, בו תהיה מעתה שקיפות בין הוועד, העובדים וההנהלה תוך ראייה משותפת לטובת כל הצדדים. עובדי בתי המשפט הובילו מאז ומתמיד באיכות השירות שהם נותנים, ונמשיך לעשות זאת ביתר שאת. אני מודה לכל השותפים במו"מ שסייעו להביאו לקו הסיום".

 

הסכם הנהלת בתי המשפט, צילום דוברות ההסתדרותהסכם הנהלת בתי המשפט, צילום דוברות ההסתדרות