ארגון העיתונאים

ארגון העיתונאים הוקם במסגרת ההסתדרות בינואר 2012, על רקע המשבר בענף התקשורת, על ידי קבוצת עיתונאים אשר שמה לה למטרה לשפר את מעמד העיתונאי ותנאי העסקתו, וכן להקנות כלים מקצועיים לעוסקים בתחום, על מנת לחזק את מעמדה של העיתונות. חברים בו כיום למעלה מ-2,300 עיתונאים – מכל התפקידים וכל כלי התקשורת – שהופכים אותו לארגון העיתונאים הגדול בישראל.

יו"ר ארגון העיתונאים: יאיר טרצ'יצקי

התעסוקתי: ארגון העיתונאים הוא הארגון היציג ב-16 גופי תקשורת – בהם חדשות 2, חדשות 10, מעריב, גלובס, Ynet, גלי צה”ל, אתר בחדרי חרדים, מקומוני רשת שוקן ועוד. במעריב, חדשות 10 והחדשות המקומיות אף חתם הארגון על הסכמים קיבוציים, לאחר שניהל מאבקים על המשך קיומם של אותם כלי תקשורת. לצד הייצוג הקיבוצי, ארגון העיתונאים מספק גם סיוע פרטני לחבריו השכירים והפרילנסרים. במסגרת זו יותר ממאה חברים כבר זכו ללווי משפטי בתביעות נגד המעסיק, להכנה לקראת שימוע, לייעוץ מקצועי לפני חתימה על חוזים חדשים ולסיוע בנושאים כספיים שונים.

יאיר טרצ'יצקייאיר טרצ'יצקי

המקצועי: ארגון העיתונאים מארגן אירועים מקצועיים, השתלמויות וסיורים שמטרתם לשפר את הכישורים העיתונאיים וללבן סוגיות חשובות, וכמו כן פועל לקידום עצמאותה וחוסנה של העיתונות בישראל. בין היתר ערך הארגון כנסים בנושא השפעת המעבר לדיגיטל על עתיד העיתונות, חיסיון מקורות, תוכן שיווקי והפעילות של התקשורת החרדית, סיורים לארכיון המדינה ולהכרת העיתונות במגזר הערבי, וקורסים ללימוד ערבית, ספרדית וקריינות. לפני כשנה שנה הצטרף ארגון העיתונאים כחבר למועצת העיתונות, ובמקביל הקים צוות שמורכב מעיתונאים ואנשי אקדמיה שמטרתו לקדם רפורמה בעיתונות הישראלית. בין היתר הוביל הארגון מחאה נגד הגשת כתב אישום נגד אורי בלאו, מעצר עיתונאים בהפגנות ופגיעה בסיקור ביהודה ושומרון. 

חברה, רווחה ותרבות: במקביל למשימה להעלות את ההכנסות של העיתונאים, הארגון לקח על עצמו גם לצמצמם את ההוצאות שלהם. במסגרת זו כל חבר ארגון זכאי להצטרף למועדון הצרכנות “הוט” (של הסתדרות ההנדסאים והטכנאים), המעניק לחבריו הנחות משמעותיות בכ-5,000 בתי עסק ורשתות ברחבי הארץ. בנוסף, מציע הארגון הנחות משמעותיות בהרשמה לבריכות ומועדוני ספורט, הצגות ומופעים בזכות חברותינו במועדון הלקוחות “מגה לאן”, כתבי עת מקצועיים ומנוי מוזל למהדורה הדיגיטלית של הארץ, מנוי מוזל לסינמטק, הנחות לטיסות וחבילות נופש ועוד הטבות שונות ומגוונות.

 לגלישה באתר של ארגון העיתונאים, הקישו כאן