הסכם לשיפור תנאי העסקת נהגי האוטובוסים במועצות האזוריות

נחתם הסכם בין ההסתדרות למרכז המועצות האזוריות והשלטון המקומי לשיפור תנאי העסקת נהגי "האוטובוסים הצהובים"

כחלק מההסכם, 450 נהגי האוטובוסים המובילים מדי יום עשרות אלפי תלמידים במועצות האזוריות יקבלו תוספת שכר משמעותית של 10% ומענק חד פעמי בגובה 2,000 שקל. משך השהייה של הנהגים בדרגת השכר התחתונה ביותר יקוצר בחצי. בנוסף הוסכם בין הצדדים על הגדלת השתתפות המעסיק (המועצות) בסבסוד מועדון "שלך" לעובדי הרשויות המקומיות

ההסתדרות, מרכז המועצות האזוריות, מרכז השלטון המקומי ופורום שלוש הערים הגדולות חתמו על הסכם קיבוצי חדש לשיפור תנאי השכר של כ-450 נהגי "האוטובוסים הצהובים" של המועצות האזוריות ברחבי הארץ, וכן להגדלת השתתפות המעסיק במועדון ההטבות "שלך" לעובדי הרשויות המקומיות.

ההסכם נחתם בין יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, יו"ר מרכז המועצות האזוריות שי חג'ג', יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל, רמ"ט יו"ר ההסתדרות עו"ד אופיר אלקלעי, מנהל חטיבת הרשויות המקומיות בהסתדרות המעו"ף עו"ד רונן אהרוני, מנכ"ל מרכז המועצות האזוריות ישראל נדיבי, מנכ"ל מרכז השלטון המקומי שלמה דולברג, ראש מינהל הסכמי עבודה ושכר במרכז השלטון המקומי חגית מגן, סמנכ"ל משאבי אנוש ומינהל בעיריית תל-אביב-יפו המייצג את שלוש הערים הגדולות אבי פרץ ויו"ר ארגון הנהגים עוזי מרדכי. עו"ד יובל ברוק ליווה את העבודה המשפטית על ההסכם מצד נציגות העובדים. 

ההסכם מאריך את תוקף ההסכמים הקיימים עד לסוף שנת 2023 אך כולל בתוכו מספר שינויים המשפרים באופן ניכר את תנאי שכרם של הנהגים, המסיעים מדי יום עשרות אלפי תלמידים ממושבים, קיבוצים וישובים אחרים מצפון ועד דרום.

כחלק מההסכם יקוצר בחצי משך השהייה של הנהגים בדרגת השכר התחתונה (דרגה 7) לשנה בלבד. כמו כן, כל הנהגים יקבלו תוספת שכר ענפית בסך 10% החל מ-1.1.2019 וכן מענק חד פעמי בסך 2,000 שקל בגין שנת 2018.

בנוסף יעודכן ל-390 שקל בשנה גובה השתתפות המעסיק במועדון ההטבות "שלך", המיועד לכלל עובדי הרשויות המקומיות המיוצגים על ידי הסתדרות המעו"ף.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, מסר: "נהגי האוטובוסים במועצות האזוריות מבצעים מדי יום מלאכת ליבה חשובה כאשר הם מסיעים את ילדי ישראל ושומרים על בטיחותם, ולכן מן הראוי שהם גם יתוגמלו בהתאם ויזכו לתנאי העסקה משופרים ההולמים את תפקידם. אני מודה לכל מי שעמל על חתימת ההסכם. למרות המורכבויות הרבות, באמצעות הידברות השכלנו להתגבר על הפערים והגענו להסכמות לטובת כל הצדדים".

יו"ר מרכז המועצות האזוריות, שי חג'ג', אמר: "לנהגים אחריות כבדה על שלום ילדינו. ההסכם החדש בין המועצות לנהגי ההסעות מביא לשיפור ראוי בתנאי העסקתם".

יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס, ציין כי "הנהגים שמסיעים את הילדים שלנו מדי יום למסגרות החינוך, יתוגמלו כעת בהתאם וימשיכו להעניק שירות מקצועי ובטיחותי לתושבי המועצות האזוריות. ההסכם הוא נדבך נוסף בשרשרת פעולות של מרכז השלטון המקומי להגברת הביטחון התעסוקתי וההון האנושי של עובדיו".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל: "אני מברך על חתימת ההסכם ושמח שהצלחנו לטפל בסקטור חשוב זה. מעתה יזכו העובדים לשכר גבוה יותר המותאם לתפקידם וייהנו מההטבות במועדון 'שלך' המיועד לעובדי הרשויות המקומיות".

יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים במועצות האזוריות, עוזי מרדכי: "ההסכם משפר בצורה ניכרת את תנאי ההעסקה של הנהגים ומחזק את מעמדם. אנו מודים לנציגי ההסתדרות על הליווי המסור במהלך המו"מ ולכל הנהגים אשר עמדו בנחישות מול המטרה והלכו יחד עם הארגון. נמשיך לשרת את ציבור הנוסעים היקר שלנו בגאווה ובמקצועיות".