ההסתדרות והנהלת "רשת 13" חתמו על הסכם המסדיר את השלכות המיזוג עם ערוץ עשר על עובדי החברות

ההסכם כולל תנאים מיטיבים לעובדים שיפרשו מרצון ולעובדים שההנהלה תודיע להם על סיום העסקתם כתוצאה מהליך המיזוג בין הערוצים *** בדקות האחרונות אישרו חברי דירקטוריון הערוץ את ההסכם *** יו"ר ההסתדרות ניסנקורן: "מברך את הצדדים על ההגעה להסכם שישמור ככל הניתן על זכויות העובדים במקביל לחשיבות קידום הצלחת הערוץ הממוזג. ההסתדרות תמשיך לפעול להסדרה קבועה של תנאי עובדי 'רשת 13'"

ההסתדרות, הנהלת הערוץ הממוזג "רשת 13" וערוץ עשר ונציגי ועד העובדים בערוץ החדש, חתמו במהלך היממה האחרונה על הסכם קיבוצי מיוחד המסדיר את השלכות מיזוג הערוצים על תנאי העסקת העובדים. בדקות האחרונות אישרו חברי דירקטוריון הערוץ את ההסכם.

ההסכם נחתם במעמד מחזיק תיק עובדי התקשורת והאמנים בהסתדרות רום דביר וסמנכ"ל משאבי אנוש ברשת לימור שאקו. המו"מ לווה מצד ההסתדרות על ידי עו"ד גלי שטיינברג מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי ואלי גרשנקרוין מאגף הכלכלה.

המו"מ על ההסכם החל לאחר שהעובדים משני הערוצים התאגדו בהסתדרות בחודשים האחרונים, לאור רצונם להבטיח את זכויותיהם כתוצאה מהליך המיזוג. מטרת הצדדים במו"מ הייתה לפעול תוך שיתוף פעולה להבטחת והצלחת המיזוג, תוך צמצום מספר העובדים שהעסקתם תסתיים למינימום מחד, ומקסום זכויותיהם וזכויות העובדים שהעסקתם תימשך בערוץ החדש מאידך. יצוין כי עם החתימה על ההסכם הלילה, הסכימו הצדדים גם להיכנס למו"מ להסכם קיבוצי קבוע שיסדיר את תנאי ההעסקה העתידיים של עובדי הערוץ הממוזג.

על פי ההסכם, בשל הליכי המיזוג יבוצעו פיטורי צמצום של כ-80 עובדים. עובדים אשר יהיו מעוניינים להציע עצמם ולפרוש מרצון יוכלו לעשות זאת ובכפוף לאישור ההנהלה להיכלל ברשימת העובדים שהעסקתם תסתיים, תוך קבלת תנאים מיטיבים.

התנאים המיטיבים כוללים מענק עזיבה בגובה של עד ארבע משכורות, בהתאם לוותק; חודש נוסף של שימוש ברכב צמוד שקיבל העובד מטעם החברה; סיוע וליווי אישיים במימון החברה במציאת עבודה חלופית במשק. עובדים במצב סוציאלי מיוחד יוכלו להגיש בקשה לתנאים משופרים אף יותר, בה ידונו במשותף נציגות העובדים והנהלת הערוץ.

עם ביצוע המיזוג, בתקופה הקרובה לא ייערכו שינויים בתנאי השכר וההעסקה של העובדים בערוץ, למעט עובדים ברמות השכר הגבוהות. לרשות נציגות העובדים יעמדו בעתיד האמצעים המקובלים שיאפשרו לעמוד על שמירת זכויות העובדים.

עוד סוכם בין הצדדים כי ככל שיפתחו או יתפנו תקנים חדשים בערוץ בחצי השנה הקרובה, תינתן עדיפות לאיוש שלהם לעובדים המפוטרים שיגישו מועמדתם.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר: "אני מברך את הצדדים על ההגעה להבנות ולהסכם שישמור ככל הניתן על זכויות העובדים במקביל לחשיבות קידום הצלחתו של הערוץ הממוזג. ההסתדרות תמשיך לפעול להסדרה קבועה בהסכם קיבוצי של תנאי עובדי הערוץ החדש".

מהנהלת רשת נמסר: "אנו מברכים את העובדים ואת ההסתדרות על ההסכם שהושג ובעיקר רוצים להודות לבעלי המניות של הערוץ הממוזג 'רשת 13' על התמיכה וההבנה והקצאת המשאבים הדרושים לפרישות כה מכובדות של עובדים. זה לא מובן מאליו".

מחזיק תיק עובדי התקשורת והאמנים בהסתדרות, רום דביר, ציין: "באופן טבעי המיזוג של שני הערוצים היה חייב לגרור עמו צעדים התייעלות כואבים, אך אני מברך על כך שבאמצעות שיתוף פעולה בין הצדדים והנחישות של העובדים, הצלחנו לשמור על כבודם וצמצום הפגיעה בהם למינימום האפשרי. כעת אנו עומדים עם הפנים קדימה על מנת לחתום בהקדם האפשרי על הסכם קיבוצי כולל".

מוועד הפעולה של הערוצים הממוזגים נמסר: "על אף המחיר הכבד אנו גאים על ההסכם שנחתם זמן קצר מאוד מהרגע שבו החלטנו להתארגן בהסתדרות. הבחירה של העובדים בתוך הערוצים ובין הערוצים השונים בערבות ההדדית הוכיחה את עצמה על פני עמידה לבד של כל עובד ועובד".