הסכם קיבוצי ראשון בשלמה ביטוח

לאחר מו"מ נחתם הסכם קיבוצי ראשון והיסטורי בחברת הביטוח *** בין סעיפי ההסכם: העלאת שכר המינימום באופן ניכר מעל הקבוע בחוק, מתן תוספת שכר ממוצעת של כ-12% על פני ארבע שנים, מענקים, קרן השתלמות לעובדים בוותק מעל שנתיים, הגדלת ימי החופשה וההבראה, ימי בחירה ועוד

יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד, מנכ"ל שלמה ביטוח אורי אומיד ויו"ר ועד העובדים עו"ד ורד כרמון חתמו היום (ד') על הסכם קיבוצי ראשון בחברת הביטוח, שיחול על כ-150 עובדים בחברה אשר התאגדו בהסתדרות בתחילת 2016.

בחתימה על ההסכם לקחו חלק בנוסף גם יו"ר ההסתדרות במרחב פתח-תקווה גיורא נחום, ראש חטיבת עובדי חברות הביטוח בהסתדרות המעו"ף מירי גרגיר ומזכיר האיגוד המקצועי מהמרחב עו"ד שרון קרופרו.

שלמה ביטוח מצטרפת בזאת אל חברות הביטוח הגדולות הפועלות בישראל אשר עובדיהן כבר נהנים מהעסקה תחת הסכם קיבוצי, בהן: מנורה מבטחים, כלל, מגדלAIG, הפניקס ושירביט.

תוקפו של ההסכם שנחתם הוא עד לסוף שנת 2021. בין היתר, נקבע בהסכם כי השכר ההתחלתי לעובדי החברה יהיה גבוה באופן ניכר משכר המינימום הנוכחי במשק. בנוסף, לאורך תקופת ההסכם יועלה שכר העובדים בכ-12% בממוצע.

סעיפים נוספים בהסכם קובעים כי אחת לשנה יקבלו העובדים בונוס, ועם חתימת ההסכם יקבלו העובדים גם מענק חתימה מיוחד.

לצד זאת הוסכם כי לכל עובד אשר יצבור ותק של שנתיים תיפתח קרן השתלמות, יוגדלו מכסת ימי ההבראה ותעריף ימי ההבראה, תגדל מכסת ימי החופשה ויוענקו שני ימי בחירה בשנה לכל עובד. לראשונה בחברה, לעובדים מעל ותק של שנתיים ישולמו ימי מחלה במלואם החל מהיום הראשון. עובדים אשר הינם הורים לילדים יקבלו תשלום בגין השתתפות בקייטנות.

ההסכם מסדיר את מעמד עובדי החברה ומספק להם ביטחון תעסוקתי שכן הוא כולל מנגנונים משותפים להנהלה, להסתדרות ולוועד בכל הקשור לניוד וקידום עובדים וכן במקרים של פיטורי צמצום או על רקע אי התאמה ומשמעת.

בנוסף לכך הסכימו הצדדים על הגדלת תקציב הרווחה אשר תקצה החברה לפעילויות עבור העובדים, ועל בדיקת סקר רפואית לעובדים מעל גיל 45, בהשתתפות ההנהלה.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מסר: "ההסכם מחזק את עובדי שלמה ביטוח ולצד צרכי הנהלת החברה הוא מאפשר גם לשפר את תנאי העובדים ולתגמלם על עבודתם המסורה. אני מודה לצוותי המו"מ על כך שפעלו בשיתוף פעולה למען קידום החתימה על ההסכם ומתוך הכרה בבשורה שהוא מביא לעובדים".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר-דוד, ציין: "חברה אחר חברה אנחנו מבטיחים כי כלל עובדי ענף הביטוח ייהנו מתנאי העסקה קיבוציים ומשופרים, אשר לצד ההטבות הכלכליות מעניקים להם גם ביטחון תעסוקתי. אני מברך את העובדים ומודה לכל מי שעמל במהלך המו"מ על חתימת ההסכם".

יו"ר ההסתדרות במרחב פתח תקווה, גיורא נחום, אמר: "חתמנו על הסכם טוב ואיכותי. אני מאחל לכולנו שההסכם ייושם על כל סעיפיו מה שיאפשר שקט תעשייתי בשלמה ביטוח לרווחת כל הצדדים".

יו"ר ועד עובדי שלמה ביטוח, ורד כרמון: "אני שמחה שאחרי שנתיים מאתגרות הגענו ליום המיוחל. משמח אותי מאוד שהעובדים ומשפחותיהם ייהנו מתנאים כלכליים משופרים ומביטחון תעסוקתי".

יצוין כי שותפים נוספים להסכמות ולמו"מ הם עו"ד כפיר זאב, בני כהאן מאגף הכלכלה בהסתדרות, עו"ד יניב וייס מאגף הפנסיה בהסתדרות ועו"ד מאיה צחור-אבירם מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות. לצד כרמון, חברי הוועד הם לילך פדידא, יואל הרמן, ערן גלייזר, אור אלשטיין ועידן בקר.