הסתדרות המהנדסים, האדריכלים והאקדמאים במקצועות הטכנולוגיים בישראל

מאיר מלכה, יו"ר הסתדרות המהנדסים האדריכלים והאקדמאים במקצועות הטכנולוגיים בהסתדרות

הסתדרות המהנדסים, האדריכלים והאקדמאים במקצועות הטכנולוגיים הינה האיגוד היציג של מהנדסים, אדריכלים, שמאים, אגרונומים, פיזיקאים, כימאים, גיאולוגים, מתמטיקאים, מדעי מחשב והעובדים במדעי הטבע.

מעמד המהנדסים והאקדמאים במקצועות הטכנולוגיים הוא מעמד ייחודי:

העוסקים במקצועות הללו מובילים את הפיתוח והחדשנות הן בסקטור הציבורי והן בסקטור הפרטי . האחריות על כתפיהם בפתרון בעיות, בהובלה כלכלית של החברה שבה הם מועסקים ובמשק בכלל עצומה. המציאות הטכנולוגית הגלובלית המחייבת תחרות מתמדת מחייבת את העוסקים בתחומים הללו בעדכון מקצועי שוטף כדי לשמור על מקומם בחזית הפיתוח, היצירתיות והחדשנות. 

להסתדרות המהנדסים הסדרי אוטונומיה המהווים חלק בלתי נפרד מחוקת ההסתדרות, ולכל הוראותיהם תוקף כהוראות חוקת ההסתדרות. מטרתם:

  • להבטיח עצמאות פעולה לציבור חברי הסתדרות המהנדסים, תוך שמירה על זכויותיהם.
  • לייצג בלעדית את ההסתדרות הכללית ולפעול בשמה בנושאים הספציפיים למהנדסים במקומות העבודה ובכפוף לסמכויות החוקתיות של יו"ר האגף לאיגוד מקצועי.

במקומות עבודה בהם מועסקים לפחות עשרה מהנדסים ניתן להקים ועד מהנדסים שיחד עם באי כוח הסתדרות המהנדסים מהווה את הנציגות המוסמכת של כלל המהנדסים אצל המעסיק.

נציגות המהנדסים פועלת למענך במסגרות הללו:

  1. הסתדרות המהנדסים מייצגת אותך ופועל למענך רגולטורית לא רק במקום העבודה אלא מול הגופים הרגולטורים השונים: ועדות הכנסת, נציגי האוצר, הממונה על השכר ועוד.
  2. התאמת הסכמי העבודה לצרכים הייחודיים של המהנדסים והאקדמאים במקצועות הטכנולוגיים (שהוזכרו לעיל).
  3. נציגינו במחוזות השונים נמצאים בקשר ישיר עם נציגי הועד ועם הציבור אותו אנו מייצגים במקומות העבודה כדי לספק לך את השרות הטוב ביותר.
  4. אנו מייצגים אותך במקום העבודה מול המעסיק כדי להבטיח הסכמים קיבוציים ראויים ותנאי העסקה מכבדים.
  5. אנו נמצאים לצדך ומקדמים את בחירתך במכרזים השונים מטעם משרדי הממשלה.
  6. ייעוץ משפטי אישי ופרטני לכל הפונים אלינו.
  7. פועלים למענך להרחבת הידע המקצועי מתמיד בחיי העבודה (lifelong learning) ולגמולי השתלמות לזכאים.

 

אנו קוראים לך - מהנדס/ת אקדמאי/ת בתחומים טכנולוגיים בתעשייה המסורתית, בתעשיית ההייטק, התקשורת והסלולאר ובגופים ציבוריים להצטרף אלינו! חיזוק מעמדך  משמעו חיזוק המשק בכללו!

 לאתר הסתדרות המהנדסים:

https://www.eng.org.il/

בתמונה (מימין לשמאל): יו"ר הסתדרות המהנדסים מאיר מלכה, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, מנכ"ל ההסתדרות ורמ"ט יו"ר ההסתדרות עו"ד אופיר אלקלעי